Sundsvall

Idag drog jag, Elin, Melina och Sofie till Sundsvall en snabbis för att köpa några grejer till rummet som vi renoverar på skolan (projektarbetet). Det blev en väldigt speciell resa, med många knepiga inslag. Det roligaste var nog i alla fall när Melina får syn på en kille med gula arbetsbyxor (typ reflex, ni vet) på IKEA och säger: "Du, vart finns kundvagnarna?". Killen vänder sig då om mot oss och jag inser att han inte alls har sådana kläder som IKEA-personalen, och därmed är en vanlig kund. Jag brister ut i skratt men Melina tittar fortfarande på honom som om det här med kundvagnar vore hans grej, varpå han skrattar till och svarar "Ja, där borta där jag tog dom". Vi skrattar då ihjäl oss och förklarar för Melina att det var väldigt roligt att hon tilltalade en kund som om han var personal, bara för att han hade gula byxor. Allt var bara väldigt flamsigt kul just då. 

Mindre kul var det däremot när vi stod i kassan och höll på att betala. Då tappade jag nämligen min telefon i golvet och nu är den så stendöd som den kan bli. Min mobil är alltså paj, och jag sörjer en aning trots att den var rätt gammal och simpel. Jag trivdes i alla fall med den, och har heller inte lust att lägga pengar på någon ny. Dock är detta ett måste, som ni kanske förstår. Jävla golv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0